Internet - narzędzie to promocji twojego biznesu - Jak robić SEO

Krótki tekst na temat metod promocji strony w internecie, takich jak pozycjonowanie rybnik oraz o kampaniach AdWords.

Social media - teoria

Media społecznościowe (ang. Social Media) ? określenie odnosi s

Dodane: 29-03-2015 09:24
Internet - narzędzie to promocji twojego biznesu - Jak robić SEO pozycjonowanie rybnik
ię do ogólnie pojętego korzystania z internetowych i mobilnych technologii, by przekształcić komunikację w interaktywny...dialog.

Andreas Kaplan i Michael Haenlein definiują media społecznościowe jako ?grupę bazujących na internetowych rozwiązaniach aplikacji, które opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0, i które to umożliwiają tworzenie i wymianę wygenerowanych przez użytkowników treści?1.

Media społecznościowe to media do społecznościowych interakcji w postaci rozbudowanego zestawu narzędzi komunikacyjnych wykraczających poza dotychczasową komunikację społecznościową. Dzięki wszechobecnej dostępności i skalowalności technik komunikacyjnych, media społecznościowe diametralnie zmieniły sposób komunikacji zarówno organizacji, społeczności, jak i indywidualnych użytkowników, oraz stały się naturalnym miejscem wymiany informacji2

Media społecznościowe występują pod wieloma postaciami, między innymi spotkać je można w formie magazynów, blogów, weblogów, mikroblogów, fotoblogów, wideoblogów, wiki, podcastów, serwisów gromadzących muzykę, zdjęcia i video, rankingów oraz zakładek społecznościowych (social bookmarkingu).

Możemy wyróżnić kilka rodzajów mediów społecznościowych.

blogi i mikroblogi (np. Blip, Twitter)
społeczności kontentowe (np. YouTube, Vimeo, Wikipedia)
serwisy społecznościowe (np. Facebook, Nk.pl, Google+)
wirtualne światy gier (np. World of Warcraft)
wirtualne światy społecznościowe (np. Second Life).
Technologie zawierają między innymi: blogi, dzielenie zdjęć, vlogi (videoblogi), umieszczanie głosów w dyskusji (ang. post) na stronach profilowych, pocztę elektroniczną, wysyłanie natychmiastowych wiadomości (Twitter), rozpowszechnianie muzyki, crowdsourcing czy voice over IP. Wiele z tych serwisów można integrować za pomocą społecznościowych platform agregacyjnych.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Media_spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe


Czy opłaca się prowadzić fanpejdża?

Media społecznościowe to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.

Profil na Facebooku mają prawie wszyscy. Niewielu niestety publikuje tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, fotki z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , chętniej to co umieszczamy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy być pewni, że zanim szef nas przyjmie, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Sztuka e-biznesu

Pozycjonowanie zza kulis to nie jest taka łatwa sprawa. Wielu przedsiębiorców nie rozumie, z jakiego powodu nie ma błyskawicznym rezultatów, lub czemu to tyle kosztuje.

Trzeba zrozumieć jedną prostą rzecz - to, że pozycjonowanie jest coraz bardziej popularne i staje się czymś tak oczywistym dla firmy, jak strona www, ma to swoje dobre i złe strony.